Ma elmentem a gyógypedagógiai központba, hogy megtudjam mit határoztak Zs. dadogásával kapcsolatban. A mai napon a gyógypedagóguson és rajtam kívül ott volt Zs. tanitónénije is az iskolából. A szakember röviden ismertette a tényállást Zs-ről, azaz tulajdonképpen az előéletét. Azután teljes komolysággal megbeszéltük, hogy mi lenne a legjobb neki, és mit tehet az iskola azért, hogy Zs. ne érezze magát rosszul a problémája miatt. Kicsi csoportokban való foglalkozás, hagyjanak időt a válaszaira, ne siettessék, ne legyenek vele türelmetlenek. Szépen ejtsék ki a szavakat , hogy minnél gyorsabban és jobban megtanulja a norvégot, vonják bele több játékba stb.stb. Nem tudom, mennyire veszik ezt komolyan, de jónak tűnik.Logopédushoz kell járnia majd egyszer egy héten. A tanitónéninek nagyon imponált, hogy Zs. már tud olvasni. magyarul is, meg norvégul is. És hogy már 5 és 1/2 évesen elkezdett, tulajdonképpen magától. De átnéztük a tanitónénivel a magyar ABC-t, mert vannak egyforma betük a két ABC-ben, amit különbözőképpen kell olvasni. O, U, A, S, ilyesmi. Végig norvégul ment a duma, olyan szavakat használtak sokszor, melyekkel sem a szakmámban sem a Jo Nesbo könyvben nem találkoztam egyelőre, ugy hogy ki kellett vegyem a telefont a táskámból és használnom kellett a szótárt, hogy tudjam követni a szöveget.
Aztán 6 órakor el kellett kezdődjön egy szülői a napköziben (elmaradt, és ENGEM nem értesítettek), és 3/4 hétkor a tanitónénivel megint közös szülői. Fél kilenckor kerültem haza, agyilag zokni.. A szülői közben voltak olyan pillanatok, amikor egyszerüen leáltam a gondolkodással. Annyira lázadozott az agyam a norvég ellen. Csak nagyjából értettem, hogy miről beszél a tanitónéni. Fog jönni egy kislány még az osztályba, aki hallássérült, de szájról olvas . meg fogják változtatni a padok helyzetét, hogy senki ne üljön neki háttal, és ő se üljön háttal senkinek. Az az igazság, hogy kicsit megkönnyebbűltem, hogy nem csak Zs.- re kell majd külön odafigyeljenek, mert soha sem jó ilyesmivel kilógni a sorból. Mondjuk van egy kisfiú az osztályban, aki tolószékes. Zs. együtt járt vele oviba is. Az ő igényeihez is alkalmazkodik az iskola. Nem küldik el ezeket a gyerekeket speciális iskolába. A speciális tanár jön hozzájuk.
Közben az otthonmaradott családrészben is gond van, de erről később.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése